Evas Atelje

Här visar jag mina kort, akvareller och annat hantverk som jag sysslar med och jag tar gärna emot beställningar på kort te.x kontakta mej för mer information om beställninar.







söndag 9 april 2017

Kort med en drake i 3-D

 Här är ett kort med en drake som jag gjorde på Avesta scrapträff 
för nåt år sen och man skulle göra något med att använda
masker, minns inte om det var något mer.
men jag ritade upp en drake på guld cardstock och använde en mask
som ser ut som fjäll och tog grön metallic färg och blandade med 
modpodge så det blev en tjockare konsistens och tog det på guldpappret med masken
och klippte sen ut den och limmade bara fast den på nedre kanten
på kortet så den står upp lite i luften som 3-D men det var svårt att fota det så det 
syns bra, och jag gick ut och plockade lite kvistar och hade på en liten 
salig blandning, men så här blev den iallafall.





På återseende // Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar