Evas Atelje

Här visar jag mina kort, akvareller och annat hantverk som jag sysslar med och jag tar gärna emot beställningar på kort te.x kontakta mej för mer information om beställninar.







lördag 11 februari 2017

Mixmedia tavlor


Vi hade en liten mixmedia kurs på våran scrappträff i Falun som 
Gunilla från Helihak kom och höll i
så vi var ett litet gäng som gjorde 2 tavlor var och
det tog hela dagen för man måste vänta på att dom olika momenten
torkar innan man kan fortsätta, så man skiftade tavlorna hela tiden. 



Så här blev min ena tavla när den var klar och texten passar mej ypperligt!



Här är en bild tagen när man har maskat med modpodge och klistrat
fast blommor och dekorationer, man kan använda det mesta.



Här har jag börjat måla allt med vit gesso och haft på lite grus 
och när det har torkat så målar man med andra färger lite 
här och var som man ser på den färdiga tavlan och när allt 
det torkat så har jag stansat ut bokstäver och limmat fast.
Det är många moment man gör så det tar tid.




Här är den andra mindre tavlan som man jobbar på samma 
vis med i olika moment och så här ser den ut när den är klar.



Så här såg den ut innan jag limmade på dekorationer på den.

och här nedanför så tog vi ett kort på alla dom här bruna 
tavlorna vi gjorde, lite kul att se dom tillsammans
och ingen blir ju lik den andra.



Och här är dom färdiga.













På återseende// Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar